Azért használunk cookie-kat, hogy eredményesebbé, gördülékenyebbé és kellemesebbé tegyük felhasználóink számára a webhely használatát. Az általunk használt cookie-kkal és a letiltásukkal kapcsolatos tudnivalókért kattintson ide.
Termékek

Ár

Ft
-
Ft

Elérhetőség

Márka

Másolópapírok
Nyomtatványok
Etikettek
Kockatömbök és öntapadós jegyzettömbök
Füzetek
A4 tűzött füzetek
A5 tűzött füzetek
A4 extra kapcsos füzetek
A5 extra kapcsos füzetek
A4 spirálfüzetek
A5 spirálfüzetek
Egyéb füzetek
Speciális papírok
Borítékok és tasakok
Beírók, mutatók, önátírók
Öntapadó nyilak és címkék
Gyűrűskönyv betétek, jegyzettömbök
Pénztárgép- és árazószalagok
Írólapok, rajzlapok, vázlatfüzetek
Naptárak és kiegészítők

Egyéb füzetek

(96 termék)
/ 3 oldal
/ 3 oldal


Milyen füzetek kellenek az iskolába?

A füzetek a legalapvetőbb eszközök közé tartoznak, ha a gyerek iskolás lesz. A leggyakrabban használt vonalas és négyzetrácsos típus mellett egészen biztosan szükség lesz üzenőfüzetre, leckefüzetre, ha a gyerek alsó tagozatba jár, illetve alsó és felső tagozaton is szükség van még néhány speciális füzetre, mint például a kottafüzet (más néven hangjegyfüzet), a szótárfüzet és az olvasónapló. Az iskola általában a szülők kezébe ad egy tanév eleji bevásárlólistát, amelyen szerepelnek mindazok a taneszközök: könyvek, füzetek, tanszerek, iskolai segédanyagok, amelyekre az adott iskolai tanév során a diáknak szükségük lesz. Ennek ellenére nem árt ismerni a különféle típusokat, s tisztában lenni vele, hogy melyik milyen célt fog szolgálni.

Üzenőfüzet

Bár egyre elterjedtebb az online kommunikáció, sok iskola még a hagyományos módon, az úgynevezett üzenőfüzet segítségével oldja meg a szülő és a pedagógusok közötti kommunikációt. Ez általában egy A5 méretű, hófehér belívvel rendelkező füzet, amelybe rendszerint a pedagógusok írnak bele üzeneteket a szülők számára – például így értesítik őket a következő szülői értekezletről vagy fogadóóráról, emlékeztetőt küldenek az osztálypénz befizetésének határidejéről, vagy megírják a tudnivalókat az osztálykirándulásról vagy az iskolai farsangról. A szülő otthon elolvassa az üzenetet, aláírásával jelzi az iskola felé, hogy megkapta, tudomásul vette az üzenetet, esetleg maga is megjegyzést fűz a leírtakhoz. Kétségtelen, hogy ez a kommunikáció online formában könnyebben, egyszerűbben megvalósul, azonban még ma, a 21. század első felében sem mondhatjuk azt, hogy az internetelérés minden háztartásban megoldott, és a megfelelő digitális kompetenciákkal sem rendelkezik mindenki. Ezért a legtöbb iskola az online kapcsolattartás mellett használja az üzenőfüzetet is.

Leckefüzet

A leckefüzet abban segít, hogy a tanulók egyszerű, követhető és később is átlátható formában tudják rögzíteni a házi feladataikat egy külön füzetbe. Többféle leckefüzet létezik – van, amelyik naptárszerű, s a hét minden napjához hozzárendel egy táblázatot, amelybe fel lehet vezetni a tantárgy nevét és magát a leckét. Olyan is létezik, amelybe a dátumot, a tantárgyat és a házi feladatot lehet feljegyezni. Segítségével a nap végén nem kell minden egyes tantárgy felszerelését átnézni, amelyet aznap használtak az órákon, hanem elég a leckefüzetet fellapozni, s ott egy helyen, átlátható formában megtalálható az összes lecke, amelyet az adott napon kaptak a gyerekek.

Kottafüzet

A kottafüzetet az ének-zene, illetve szolfézs órákon használják a diákok. Hangjegyfüzetnek is nevezik, s a tanulók ennek segítségével sajátítják el a kottaírás és -olvasás tudományát. E célra a hagyományos, vonalas, sima vagy négyzetrácsos típusok nem használhatók, mindenképpen erre a speciális fajtára van szükség. Létezik ugyanez A5 formátumban, általában ezt használják a hagyományos, iskolai ének-zene órákon. A hangjegyfüzet A4 méretű változata pedig főként a zeneiskolákban lehet hasznos, illetve zenetagozatos intézményekben, ahol már nemcsak szolfézst tanítanak, hanem az egyes hangszerek használatát is elsajátítják a tanulók. Az A4 formátumú kottafüzet többek között azért jó, mert ritkábban kell lapozni, ha például ebből olvassa a kottát a diák fuvolázás vagy zongorázás közben, s egy hosszabb kotta is jobban átlátható, illetve azért is, mert egy nagyobb méretűben értelemszerűen több dallam rögzíthető.

Szótárfüzet

Az idegennyelv-oktatást általában már az alsó tagozaton elkezdik, hiszen minél fiatalabb korban kezd el a gyerek nyelvet tanulni, annál nagyobb az esélye, hogy azt magas szinten, megfelelő kiejtéssel fogja elsajátítani. Éppen ezért már alsóban szükség van szótárfüzetre. Ez egy vonalas, két részre osztott füzet – az egyik oszlopban az idegennyelvű szavak szerepelnek, a másikban pedig a magyar megfelelőjük. A szótárfüzet használata igen hasznos, hiszen egy helyen gyűjthetjük össze benne valamennyi szót, amelyet tudnunk kell.

Olvasónapló

Az olvasónapló általában sima és vonalas füzetek váltakozásából épül fel, amely lehetőséget ad a szöveges összefoglalás és akár az illusztráció elkészítésére is. Létezik olyan olvasónapló is, melynek minden oldalán a „cselekmény”, „szereplők”, „bonyodalom”, „megoldás” stb. címsavak találhatók, amelyek segítenek a tanulónak a leglényegesebb információk kiszűrésében. Vásárolhatunk olyan olvasónaplót is, amelyet kifejezetten egy bizonyos kötelező olvasmányhoz állítottak össze, s játékos feladatokat tartalmaz az adott könyvhöz kapcsolódóan. Ha olvasónaplót vásárlunk, érdemes előzőleg megkérdezni a pedagógust, hogy van-e az iskolának valamilyen elvárása a napló típusát illetően.