GaranciaPro Biztosítás
BestByte
GaranciaPro Biztosítás
A szolgáltatás csak személyesen, az üzleteinkben elérhető!
Biztosítási termékismertető
A társaság: Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt. A termék: BestByte GaranciaPro Biztosítás
Tevékenységi engedély száma: MNB: H-EN-II-120/2016
A termékre vonatkozó teljes körű, szerződéskötés előtti és szerződéses tájékoztatás a BestByte GaranciaPro Silver, GaranciaPro Gold, GaranciaPro Diamond Biztosítás Feltételei és Ügyféltájékoztatója dokumentumban érhető el.
Bejegyzés szerinti tagállam: Magyarország
Szabályozási státusz: MNB által felügyelt biztosító részvénytársaság
Mire terjed ki a biztosítás?
A biztosítás az alábbi kockázatokra nyújt fedezetet a biztosítási csomag alapján:
- Best Byte GaranciaPro Silver: kiterjesztett garancia
- Best Byte GaranciaPro Gold: kiterjesztett garancia, baleseti meghibásodás, ideértve a villámcsapás és villámcsapás másodlagos hatása fedezetet is TV és szórakoztató elektronika esetében
- Best Byte GaranciaPro Diamond: kiterjesztett garancia, baleseti meghibásodás, lopás, rablás, zseblopás
Mire nem terjed ki a biztosítás?
A Biztosító kockázatviselése nem terjed ki pl.:
- adathordozókra, adatvesztésből származó kárra;
- hibás szoftver, illetve programozás vagy letöltött vírus által okozott kárra;
- nem rendeltetésszerű használatra;
- tűz és elemi károkra;
- azon hibákra, amelyek abból adódnak, hogy az eredeti hiba észlelését követően a terméket továbbra is használták;
- elhasználódásra, rendeltetésszerű használattal járó kopásra, kiterjesztett garancia biztosítás kapcsán olyan –jellemzően külső- károsodásra, amely a termék használatát nem befolyásolja;
- a termék burkolatának korróziójára, zárlatra, horpadásra és karcolásra
- szállítás során bekövetkezett károkra, a szállítás költségeire
- üzembehelyezési-, újra üzembehelyezési-, rendszeres karbantartási-, beállítási-, ellenőrzési-, módosítási-, tisztítási- vagy szervizköltségekre, valamint az ezekkel a tevékenységekkel összefüggésben bekövetkező károsodásokra, továbbá TV termékkategóriába tartozó termékek esetén a TV konzolra való felszerelése és konzolról való leszerelése közben bekövetkező károkra
- javítási időtartam alatt igénybevett cseretermék beszerzésének költségeire, annak használata során keletkezett kárra
- azon károkra, amelyeket a Biztosítottal közös háztartásban élő 12 éven aluli személy tevékenysége, mulasztása vagy bármilyen egyéb magatartása okozott, illetve olyan károkra, amelyek az alatt következnek be, amikor a termék 12 év alatti személy birtokában van
- Biztosított által közvetlenül igénybevett (nem a Biztosító által szerződött) szerviz szolgáltatásának költségtérítésére
A fenti felsorolás a legfontosabb kizárásokat tartalmazza, a kizárásokat a BestByte GaranciaPro Silver, GaranciaPro Gold, GaranciaPro Diamond Biztosítás Feltételei és Ügyféltájékoztatója részletesen tartalmazza.
Milyen korlátozások vannak a biztosítási fedezetben?
- A biztosítás az egyes fedezetek illetve szolgáltatások tekintetében egyéb korlátozásokat (pl. önrészesedést, a biztosító által megbízott szerviz szolgáltatásra vonatkozó maximális javítási időtartamot) tartalmaz, amelyek részletesen szerepelnek a Biztosítás Feltételekben és Ügyféltájékoztatóban.
- A Biztosító mentesül a fizetési kötelezettsége alól, amennyiben bizonyítja, hogy a kárt jogellenesen a Biztosított, vagy a vele közös háztartásban élő hozzátartozója szándékosan vagy súlyosan gondatlanul okozta.
- Nem áll be továbbá a Biztosító kötelezettsége, ha a Biztosított kármegelőzési, kárenyhítési vagy kárbejelentési kötelezettségének nem tesz eleget és emiatt a Biztosító fizetési kötelezettsége szempontjából lényeges körülmények kideríthetetlenné válnak.
A fenti felsorolás példálózó jellegű, a korlátozásokat és mentesüléseket a BestByte GaranciaPro Silver, GaranciaPro Gold, GaranciaPro Diamond Biztosítás Feltételei és Ügyféltájékoztatója részletesen tartalmazza.
Hol érvényes a biztosításom?
A szerződés Magyarország területére érvényes. Külföldön bekövetkezett biztosítási eseményekre a biztosítási fedezet kizárólag abban az esetben terjed ki, ha a Biztosított magáncélú külföldi tartózkodása nem haladja meg a 30 napot és a biztosított termék külföldön történő használata jellege szerint rendeltetésszerű.
Milyen kötelezettségeim vannak a biztosítással kapcsolatban?
A szerződőt, illetve a biztosított(ak)at az alábbi kötelezettségek terhelik:
- a Szerződőt díjfizetési és közlési kötelezettség,
- a szerződés időtartama alatt változás-bejelentési és kármegelőzési kötelezettség terheli;
- A Biztosított köteles lehetővé tenni a Biztosító számára a biztosítási eseménnyel kapcsolatos körülmények vizsgálatát. Amennyiben ezek elmulasztása miatt lényeges körülmények kideríthetetlenné válnak, a Biztosító szolgáltatási kötelezettsége nem áll be.
- A Biztosítottat kár esetén kárenyhítési, kárbejelentési, információ-adási kötelezettség terheli;
- A Biztosított köteles a kárkori körülmények megadására. A Biztosító a kárrendezési eljárás során a biztosítási esemény elsőként megjelölt okát, illetve a szolgáltatási igényhez kapcsolódó egyéb körülmény elsőként előadott változatát veszi figyelembe az igény elbírálásakor.
Mikor és hogyan kell fizetnem?
- a biztosítási díj a biztosítót a kockázatviselés tartamára előre illeti meg;
- a biztosítási díj egyösszegben fizetendő a BestByte áruházban a termék megvásárlásával egyidőben.
Mikortól meddig tart a kockázatviselés?
- a biztosítási fedezet a szerződésben meghatározott időpontban kezdődik
- a biztosítási fedezet megszűnik:
- határozott időtartam lejárati napján 24 órakor;
- ha a biztosított termék nem javítható, vagy javítása nem gazdaságos: a biztosítási esemény bekövetkezésének napján;
- ha a meghibásodott biztosított terméket gyártói/kötelezői jótállás keretében kicserélik;
- ha a biztosítási időtartam alatt a biztosítási esemény bekövetkezése lehetetlenné vált (pl. a biztosított terméket ellopját, és a biztosítási fedezet erre a kockázatra nem vonatkozott).
Hogyan szüntethetem meg a szerződést?
- A biztosítási szerződés határozott időtartamra szól, és rendes felmondással a létrejöttét követő első három évben nem mondható fel.
- Ha a Szerződő a biztosított termék áruházi megvásárlásától a vásárlás napját követő 3 munkanapon belül eláll, a biztosítási szerződés is megszűnik.
- Ha a Szerződő a biztosított terméket áruvásárlási kölcsönből vásárolta és a kölcsönszerződéstől a megkötést követő 14 napon belül eláll, vagy a finanszírozó a kölcsön folyósítását megtagadja, akkor a biztosítási szerződés az elállás, illetve a kölcsön folyósításának megtagadása napján 24 órakor megszűnik.
A GaranciaPro Biztosítással kapcsolatos ÁSZF ide kattintva érhető el.