ribbon-background
ribbon-background
Termékek

Ár

Ft
-
Ft

Elérhetőség

Márka

Irodai eszközök
Nyomtatás
Kapcsolat
Asztali telefon
Walkie-Talkie (Adó-Vevő)
Diktafon
Hálózat

Asztali telefon

(37 termék)
/ 2 oldal
Gigaset A280 dect telefon
Raktáron
10 499 Ft

Gigaset A690 fekete dect telefon
Nincs raktáron
13 999 Ft

/ 2 oldal

Az asztali telefon még mindig számít

Mobiltelefonokkal túlzsúfolt világunkban az asztali telefon egyre inkább egy őskorból maradt dinoszaurusznak tűnhet. Ki használ még vonalas telefont a nagymamánkon kívül? – tehetjük fel magunknak a kérdést. Pedig a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatása alapján a magyar háztartások közel 64 százalékában található vezetékes telefon.

Ennek egyik oka lehet, hogy a szolgáltatók csomagban, internet és televízió előfizetéssel együtt biztosítják ezt a szolgáltatást. Ezt alátámasztja az a friss adat is, hogy nyolc háztartásból csak egyben fizetnek elő külön erre a szolgáltatásra. Mindazonáltal, ha már van, sokan használják is a vonalas telefont.

Előnyök és jellemzők

Előnyei közé sorolják a kedvező percdíjakat és a megbízhatóságot. Biztosan mindenki tapasztalta már, hogy pont egy kritikus pillanatban merült vagy fagyott le a mobilja, vagy éppen nem volt térerő. Ilyen helyzetek egy asztali telefon esetében nem fordulhatnak elő.

Az üzleti életben vezetékes telefonszám nélkül komolytalannak, amatőrnek tűnik egy cég éppúgy, mint üzleti e-mail-cím nélkül. Egy friss kutatás adatai alapján a dolgozók véleménye szerint a vezetékes telefon a leghasznosabb eszköz egy irodában – és nem például az okostelefon. Vélhetően a praktikum és a megbízhatóság az a két tényező, amely a mobilok elé helyezi.

  1. Az asztali telefon használata kényelmes, praktikus, ergonomikus.
  2. Nyomógombjai az emberi ujj méretéhez igazodnak, nem egy féltenyérnyi, csillogó felületen kell a kisujjunk hegyével pötyögni a számokat.
  3. A telefonkagyló segítségével mindig tisztán halljuk a beszélőt, akkor is, ha körülöttünk zaj van.
  4. A kagylót a vállunkhoz szorítva szabaddá tehetjük kezeinket, telefonálás közben gépelhetünk, jegyzeteket készíthetünk, papírt kereshetünk.
  5. Az asztali telefon mindig kéznél van, mindig működik: nem merül le, nem megy el a térerő.

A mobiltelefonok folyamatos terjedése és vitathatatlan előnyei ellenére a vezetékes telefonnak még sokáig lesz helye mind a magánéletben, mind az üzleti szférában.

Dect telefonok

A hagyományos nyomógombos, telefonkagylóval ellátott asztali készülékek helyett manapság már választhatunk kinézetében mobiltelefonra emlékeztető, hordozható vezetékes telefont is. Ezek a zsinór nélküli digitális telefonok (dect telefonok) a hangot digitális jelekké alakítják. Hangminőségükben is messze felülmúlják a néhány évvel ezelőtt még használt analóg társaik tudását, ráadásul azokhoz képest jelentősen alacsonyabb áron. Nincs hangkimaradás, a beszédhang tisztább és a más készülékekben (például rádióban) okozott „összegerjedés”, zavar is elkerülhető. Egy ilyen készülék minimum két egységből áll: egy bázisállomásból és egy vezeték nélküli (cordless) telefonkészülékből áll.

Egy báziskészülék vagy bázisállomás csatlakozik a fali telefondugóhoz, ennek feladata a kapcsolat megteremtése a cordless-telefon és a vezetékes telefonhálózat között. Rádióhullámokká alakítja a telefonvonalon érkező beszédhangot, és a telefonkészülék számára szétsugározza.

Sík területen pár száz méter a hordozható készülék hatósugara, de épületek, terepakadályok között ez jelentősen csökkenhet. A hatósugár növelését több báziskészülék alkalmazásával oldhatjuk meg, amelyeket egymástól távolabb helyezünk el. Az intelligens átállási funkció teszi lehetővé a távolabbi elérést.

A dect telefonok alapfunkciói közé tartozik a telefonkönyv, a hívófél-azonosítás, a híváslista, az alfanumerikus kijelző, az újrahívás-memória, a csengetési és hallgatóhangerő állíthatósága, a csengőhangválasztás, a térerő kijelzése stb.

Áruk egy készülék esetében 7–15 ezer forint, a kettő-három, vagy több darabos szett, csomag esetében 15–30 ezer forint között mozog. Az Office Depot kínálatában megtalálható a közkedvelt Panasonic és Gigaset telefon is, és persze hagyományos asztali készülékek is kaphatók.

Milyen készüléket válasszunk?

Még a vásárlás előtt érdemes tisztázni, hogy mire van szükségünk. Elegendő-e egy alapkészülék, vagy szeretnénk SMS-t is küldeni, vagy más kényelmi szolgáltatásra is igényt tartunk.

A készülék csomagolásán, gépkönyvében tüntetik fel az elérhető szolgáltatásokat. Informálódhatunk a gyártók saját weblapján is, valamint az üzletekben, személyesen is kaphatunk tájékoztatást a berendezésekről a szakeladóktól. Szerencsére óriási a kínálat. Az egymás közötti kapcsolatteremtés lehetőségére akár külön telefonközpont nélkül is igény lehet. Ilyenkor a készülékek egymás közötti kommunikációjára van szükség. Vannak báziskészülékek, amelyek akár 10 telefont is kezelni tudnak. Megoldható az is, hogy különböző márkájú, akár eltérő típusú berendezéseket is kötünk össze, de ilyenkor feltétel, hogy a GAP (Generic Access Profile – széles körben alkalmazható kompatibilitás) szabványnak megfeleljenek a készülékek. Ez a csomagoláson vagy a leírásában szerepel. Amennyiben nem ragaszkodunk a GAP-hoz, akkor azonos márkájú és típusú készülékeket szerezzünk be. Egy csomagolásban lehet vásárolni különböző számú, kettes, hármas, négyes szetteket is. Minden telefonnak van egy-egy alapkészüléke, amely a töltésért felelős modul, plusz a bázisállomás.

Beszélgetési idő és hatósugár

A készülékekben alkalmazott akkumulátorok kapacitásától függ a készenléti és a beszélgetési idő. Korábban az akkumulátorok jelentősen eltértek, ma egyre inkább szabványosakat alkalmaznak. A ceruza vagy miniceruza akkumulátorok jellemzőek, amelyek széles körben elterjedtek, így a pótlás, csere is könnyen megoldható, amennyiben szükségessé válik. A készenléti idő 110–180 óra is lehet, a beszélgetési idő 10–17 óra általában.

Webshopunkban asztali készülékek széles kínálatából válogathat, igényei és elképzelése szerint.