Azért használunk cookie-kat, hogy eredményesebbé, gördülékenyebbé és kellemesebbé tegyük felhasználóink számára a webhely használatát. Az általunk használt cookie-kkal és a letiltásukkal kapcsolatos tudnivalókért kattintson ide.
Termékek

Ár

Ft
-
Ft

Elérhetőség

Márka

Létesítmény üzemeltetés
Higiéniai termékek
Biztonságtechnika
Vendéglátás
Csomagolástechnika
Karbantartás, barkács
/ 11 oldal
Honeywell HSF1630E4 fekete álló ventilátor
-27%
Raktáron
15 499 Ft
-27%
11 299 Ft

Honeywell HYF260E4 fehér oszlopventilátor
-26%
Raktáron
26 499 Ft
-26%
19 499 Ft

/ 11 oldal

Ventilátor, hősugárzó, szemetes kuka és felmosó vödör – a munkahelyi komfortért

A létesítmény üzemeltetés, vagyis az irodák, munkahelyek üzemeltetése, takarítása, higiénikus működése a munkavállalók véleménye szerint szinte mindenhol hagy maga után kívánnivalót. Pedig mint tudjuk, a rend az alapja mindennek, így a hatékony munkavégzésnek is. Rend a munkavállalók fejében, rend a munkafolyamatokban, a munkaeszközök között, a munkahely kialakításában, berendezésben, és rend, tisztaság az iroda, munkahely minden helyiségében. Ezek bármilyen munkaegységben kulcsfontosságú, egymásra épülő, egymást erősítő tényezők, melyek híján romlik a munka hatékonysága, és a dolgozók rossz közérzete kihat a munkavégzésre is. Épp ezért a rendszeres takarítás az irodában is elengedhetetlen.

A tisztaság fél egészség – tartja a közmondás, nem is alaptalanul. Nemcsak otthonunkban, de munkahelyünkön is jelentős mértékben befolyásolja közérzetünket környezetünk állapota.

Tudjuk, hogy a zseni átlátja a káoszt, de valószínűleg az emberek többsége nem zseni, ezért szüksége van a kialakított rendszerek nyújtotta keretekre a hatékony munkavégzéshez. A tisztaság hiánya sokszor még inkább zavaró, mint a rendetlenség. Kellemetlen szagok, poros polcok, ragacsos íróasztalok és munkapultok, rossz helyen lévő hamutartó, nem megfelelő szemeteszsák, foltos szőnyegek és járólapok – ezen problémák orvoslása a legtöbb irodában, munkahelyen a megbízott, professzionális takarítócégek vagy nagyobb vállalatok, hivatalok esetében az alkalmazott takarítószemélyzet hatásköre. Ők rendelkeznek a szükséges tapasztalattal, felszereléssel e feladatok ellátásához. De a takarítók nem lehetnek ott az irodában, hivatalban napi nyolc órában, így a dolgozók maguk is sokat tehetnek a rend fenntartásáért.

A rend fenntartása

Első és talán legfontosabb lépés a megfelelő mennyiségű hulladéktároló, szemetes elhelyezése. Legjobb, ha minden íróasztalhoz tartozik legalább egy darab. A közös helyiségekben, étkezőben, konyhában akár három-négy is megtelik naponta. Higiénikusabbak a kézi érintés nélkül nyíló típusok. Legelterjedtebbek a pedálos kivitelűek, de ma már érzékelő szenzorral ellátott modellek is léteznek, melyek maguktól nyílnak, ha bizonyos távolságra megközelítjük őket. A környezetvédelmi szempontokat is tartsuk szem előtt, ahol lehet, használjunk szelektív hulladékgyűjtőket! A hulladéktárolók ürítése és tisztítása szemeteszsákok használatával gyorsan és higiénikusan megoldható.

Könnyebb a tisztaság fenntartása ott, ahol a takarítóeszközök – seprű, lapát, felmosóvödör, mosogatószivacs, portörlő rongy, bútortisztító kendő, fertőtlenítő törlőkendő – mindenki számára elérhetők. Ma már ezekből is számtalan típus áll rendelkezésre, mindenki megtalálja a számára legoptimálisabb megoldást. Ha a takarítóeszközök kéznél vannak, feltörölhetjük a véletlenül kiöntött kávét, letörölhetjük magunk után az étkezőasztalt, a munkapultot, ha szükségét érezzük. Ha a dolgozók a munkahelyükön is megteszik azokat a dolgokat a tisztaságért, amit otthon természetesnek tartanak, könnyebb lesz mindenki megelégedésére az irodában is fenntartani a tisztaságot.

Hűtés, fűtés, légtisztítás

A létesítmény üzemeltetés másik kulcskérdése a légtisztítás. A legtöbb munkahelyen hideg időkben központi fűtéssel, nyáron pedig hűtéssel gondoskodnak a megfelelő klímáról. A központi légtechnika előnye, hogy nagy területen, gazdaságosan képes biztosítani a beállított, optimális hőfokot. De kinek mi az optimális? Ahány ember, annyiféle hőfokot érez komfortosnak, ezért a legtöbb munkahelyen rendelkezésre állnak egyszerűen használható kisegítő fűtő és hűtő készülékek – asztali és fali hősugárzók, lapradiátorok, álló és asztali ventilátorok, mobil klímák – melyek segítségével szinte helyiségenként módosítható az irodai hőmérsékletet. Ezen berendezések tisztításának fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni. Elmaradása esetén nemcsak kellemetlen szagok, de különböző betegségek is felüthetik fejüket az irodában. A koronavírus járványra, illetve a tavaszi-nyári allergiaszezonra gondolva belátható, hogy a légtisztítás kérdésére fontos az eddigieknél is nagyobb figyelmet fordítani, s mindent megtenni a megfelelő higiéniai körülmények megteremtéséért és fenntartásáért.